Pazar, Ağustos 16, 2015

"MOR EŞEK" Yola Çıkmaya Hazırlanıyor...


Dün gece geç saatlere kadar MOR EŞEK Sosyal Sorumluluk Projesi'nin proje kısmının yazımıyla uğraştım...
Hatırlayacaksınız, buradan da paylaşmıştım, Suruç'ta katledilen gençlerin oyuncak torbasındaki "mor eşek" beni nasıl ağlatmıştı, yazmıştım kafamdan geçenleri.
Şimdi bu "mor eşek" bölgede yaklaşık 15 senedir sürdürdüğüm sosyal sorumluluk projelerine bir şekil vermek, daha kalıcı ve daha verimli kılmak için de sebep olacak umudundayım...
Aslında sosyal sorumluluk projelerine şiddetle karşı çıkan ve "keşke her şey ve her yer güllük gülistanlık olsa da, bu projeler olmak zorunda kalmasalar" diye de düşünen bir insan olarak, işte tam da bu nedenle "MOR EŞEK" doğdu...
MOR EŞEK Güneydoğu ve Doğu Anadolu'daki çocuklara yönelik bir sosyal sorumluluk projesi olacak.
Bu proje yalnızca çocuklara yönelik olup, üniversite çağına kadar çocuk okutacak (*), oyuncak, kitap, kırtasiye, giyim kuşam-ayakkabı vs gibi ihtiyaçları karşılayacak ve kütüphaneler (**) yapacak.
Şimdilik proje bu aşamada, oluşum döneminde her türlü gelişme ve geliştirilmeye hazır vaziyette...
(*) Projenin çocuk okutma bölümü bir nevi burs sistemi gibi olacak. İlk etapta düşüncem Mardin'in pilot bölge olması ve 5 kız, 5 erkek çocuğun seçilip okutulması. Bu büyüyebildiği kadar büyümeli ve tüm bölgelere yayılmalı. Bu burslar için özel ürünler tasarlatmayı düşünüyorum. Belki mor eşekler ve bazı başka ürünler... Bu konularda en duyarlı olduğunu bildiğim insanlarla görüşmelere başladım bile...
(**) Projenin kütüphaneler meselesi ise benim yıllardır kafamda olan bir düşünce. Bölge okullarına kütüphaneler yaptırmak. Olanları geliştirmek adına destek sağlamak. Bu konuyu tabii ki tüm diğer detaylara yaklaştığım gibi çok profesyonelce ele almaya kararlıyım. Faydalı ve iyi bir kütüphane nasıl olmalıysa öyle olmalı bu kütüphaneler de...
Ben çok mutlu bir çocuktum... Her çocuk mutlu olsun istiyorum... Her çocuk çok özeldir. Bu yüzden de onlara tüm mutlu çocukların mutluluğunu hediye etmek istiyorum... 
Ben içimdeki çocuğu kaybetmedim, istiyorum ki onlar da asla kaybetmesin! Masallar okusunlar, resim yapsınlar, ayakları üşümesin, okula gitsinler, çocuk olsunlar, çocukluklarını yaşasınlar ve geleceğe umutla bakabilsinler...
Oturup üzülmek ve sonra da unutmak değil, icraat gerek...
MOR EŞEK hepimizin projesi olacak, benim her işimin bir parçası olacak (turlarımın, kitaplarımın, yaptığım her işin)...
"MOR EŞEK" projesi bunun için yola çıkmaya hazırlanıyor... Hep genç,mutlu ve umutlu olsun birileri diye...
Umarım ki, sizler de her türlü desteğinizle "MOR EŞEK" projesinin bir parçası olursunuz belki zamanı geldiğinde...
Sevgiyle kalın, hep çocuk kalın!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails